تعداد بازدید : 229 - تاریخ خبر : سه شنبه 28 بهمن 1399 - 10:25  
نشست رسانه و گام دوم انقلاب در دانشگاه صداوسیما برگزار شد.

نشست رسانه و گام دوم انقلاب همزمان با ایام الله دهه ی مبارک فجر به همت بسیج اساتید دانشگاه صداوسیما برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه صدا و سیما، نشست رسانه و گام دوم انقلاب با محوریت نقش رسانه ها در تحقق انقلاب اسلامی، نقش رسانه ها در تثبیت و صدور انقلاب و نقش رسانه در تحقق گام دوم انقلاب با حضور اساتید برجسته به صورت مجازی و حضوری در تاریخ 20بهمن در سالن شهید ابو مهدی المهندس برگزار شد.
دکتر محمد میناوند عضو هیئت علمی دانشگاه صدا و سیما، در ابتدای نشست ضمن تشکر از برگزاری این جلسه، انقلاب اسلامی ایران را در مقابله با دیگر انقلاب های کلاسیک دنیا، از نظر رسانه ای بودن متفاوت دانست و رسانه بارگی جامعه کنونی را نتیجه تکثر وتعدد رسانه ها ی متفاوت بیان کرد. وی افزود: در دنیای امروز هر فرد با اکانت شخصی خود در رسانه ها و شبکه های اجتماعی با هجمه ای از اطلاعات روبروست که این استفاده بی رویه از اطلاعات پراکنده، مشکلات زیادی را در جامعه به وجود می آورد.ایشان کاهش این مشکلات را در گرو ایجاد یک نظم جدید رسانه ای که بتواند موجب حکم رانی و مدیریت جامعه شود، دانست.
دکتر میناوند با بیان این که پیشرفت های انقلاب صرفا از طریق جریان رسانه ای قبلی دیگر امکان اثرگذاری در جامعه را نخواهند داشت، گفت:اکنون رسانه های جدید با جریان سازی های فراوان، تاثیر چشمگیری بر جامعه دارند.
استادیار دانشکده ارتباطات و رسانه دانشگاه صداوسیما با بیان این موضوع که این انقلاب از مدرن ترین پیام ها استفاده کرده است، مسئله اصلی را در گام دوم انقلاب ارائه یک تئوری و سبک جدید رسانه ای با استفاده از رسانه های آلترناتیو؛ بیان نمود.
دکتر امیدعلی مسعودی، عضو هیئت علمی دانشگاه سوره یکی دیگر از سخنرانان این برنامه گفت: براساس اصل هستی شناسی، امام خمینی ( ره) معتقد بود که انسان آزاد است آزادانه فکر و عمل می کند اما در چهارچوبی خاص و از پیش تعیین شده .
عضوهیئت علمی دانشگاه سوره، با بیان این موضوع که حضرت امام خمینی(ره) با هوش و ذکاوتی عمیق به استفاده از رسانه های بزرگ به جای رسانه های کوچک می پرداختند گفت، امروزه از دوران مدرنیته وارد دوران پست مدرنیته شده ایم و برای تبیین گام دوم انقلاب اسلامی در رسانه ها باید به این نکته دقت کنیم.
دکتر احمد سفلایی، عضو هیئت علمی دانشگاه صداو سیما پیشرفت روز افزون در هنرهای تجسمی به ویژه نقاشی انقلابی را موید اتفاقات صحیح و خوب دانست وهمچنین به نقش واثرگذاری پررنگ نقاشی های انقلابی مواردی همچون تهذیب نفس، سازندگی، مقاومت، امیدپیروزی حق، شهدای انقلابی و... در این سال ها اشاره نمود و الزام وجود سازندگی توسط رسانه ها در جامعه را برای سقوط ظلم و مجازات ظالم دانست .
رئیس دانشکده تلویزیون و هنرهای دیجیتال، با بیان نظر رهبرمعظم انقلاب (مدظله) در موضوع ایجاد یک فضای معنوی در سند گام دوم ، سه مشخصه اصلی یعنی تهذیب نفس، پیروزی حق بر باطل و برگزاری آئین ها را برای رسیدن به این فضای معنوی راهگشا دانست.
می افزود: نقاشی های دیجیتال، اولین محصولات رسانه ای هستند که دیده می شوند و می توانند در سطوح گسترده تری مانند جوامع بین المللی اثرگذار باشند و اهمیت این رسانه های کوچک به صورت کامل در جوامع امروزی قابل لمس و درک می باشد.
دکتررضاواعظی، عضو هیئت علمی دانشگاه صدا و سیما با بیان این که امروزه عصررسانه سالاری است ، نادیده گرفتن نقش رسانه ها در عصر حاضر به جهت توانایی آن ها در مشارکت و جریان سازی ها، سبب نافرجامی است و رسانه به عنوان موتور فعال جامعه در تحقق اهداف گام دوم انقلاب از جهت گفتمان سازی رسانه ای و درک متقابل در رسانه ها نقش بسزایی دارد.
عضو هیئت علمی دانشگاه صداوسیما راه اجرایی کردن سند گام دوم انقلاب را روشن شدن موتور جامعه که همان رسانه ها هستند، دانست. دکتر واعظی جریان سازی و باورسازی در یک جامعه توسط رسانه را در جهت تحقق سه ضلع تبیین، تبلیغ و ترویج بیان کرد و عدم ورود رسانه ها با استراتژی و مدیریت صحیح به پیش برد سندگام دوم انقلاب را در قیاس با گام اول زیان بار تر ازقبل دانست.

امتیاز شما