تاریخ خبر:‌سه شنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۷ - بازدید:‌۴۵۱
دکتر ساعی رییس دانشکده ارتباطات:
برای ادامه مسیر نقشه راه داریم

دکتر ساعی از راهبردهای سه گانه دانشکده ارتباطات و رسانه برای افزایش توانمندی های علمی و اجرایی فارغ التحصیلان دانشگاه صدا و سیما گفت.

دکتر ساعی از راهبردهای سه گانه دانشکده ارتباطات و رسانه برای افزایش توانمندی های علمی و اجرایی فارغ التحصیلان دانشگاه صدا و سیما گفت.

دکتر محمدحسین ساعی در گفتگو با خبرنگار روابط عمومی دانشگاه صدا و سیما گفت: تربیت نیروی انسانی کارآمد و متخصص، افزایش کیفیت آموزش و ارتقای نام و نشان دانشگاه صدا و سیما سه راهبرد و استراتژی اصلی دانشکده ارتباطات و رسانه است.

وی افزود: تمام چشم اندازها و فعالیت های حال و آینده این دانشکده در ذیل این سه راهبرد اساسی قرار گرفته است.برای ادامه مسیر نقشه راه داریم.

ساعی ادامه داد: در راهبرد نخست، تصور ما این است که سرفصل های وزارت علوم در تربیت نیروی کارآمد برای رسانه کفایت نمی کند لذا سه برنامه را در دستور کار خویش قرار داده ایم. اول، از استادان گروه خواسته شد تا در چارچوب استاندارد وزارت علوم، برای رفع نیازهای سازمان صدا و سیما بخصوص در حوزه رسانه های جدید و سایبری در سرفصل های دروس بازنگری کنند. دوم، راه اندازی آموزش های کارگاهی با هدف مهارت افزایی دانشجویان در سطوح عمومی، حرفه ای و سازمانی است و سومین اقدام، اجرای دوره های کارورزی برای دانشجویان ورودی 1396 در شبکه های مختلف تلویزیونی و ادارات کل صدا و سیمای استان ها بود.

رییس دانشکده ارتباطات و رسانه افزود: در بخش راهبرد دوم با هدایت ریاست دانشگاه و همکاری معاون پژوهشی دانشگاه سعی شده است تا از استادان عناوین پژوهشی اخذ شود. این پژوهش ها از یک سو برای ارتقای سطح رتبه بندی اساتید مفید است و از سوی دیگر به ارتقای سطح دانش و رتبه علمی دانشگاه منجر خواهد شد.

ساعی گفت: بر اساس تازه ترین ارزشیابی از استادان دانشگاه صدا و سیما، در دو سال گذشته دو سوم کیفیت تدریس و فعالیت استادان دانشگاه روبه رشد بوده است.

وی تصریح کرد: برای نیل به راهبرد سوم یعنی ارتقای سطح نام و نشان دانشگاه، مجله علمی پژوهشی دانشگاه توانسته است به مرحله نهایی کسب امتیاز رتبه علمی برسد و بزودی نشریه ای با قابلیت رتبه بندی علمی دانشگاهی را شاهد خواهیم بود.

رییس دانشکده ارتباطات و رسانه دانشگاه صدا و سیما درباره پذیرش دانشجویان سال تحصیلی 98 - 1397 گفت: امسال و در مقطع کارشناسی ارشد توانستیم در سه رشته علوم ارتباطات 12 نفر، روزنامه نگاری 19 نفر و در مدیریت رسانه 23 نفر دانشجو پذیرش کنیم.

ساعی افزود: البته این تعداد چند درصد کمتر از ظرفیتی است که وزارت علوم برای این دانشکده تعریف کرده، چرا که معتقد هستیم کیفیت نیروی انسانی در رسانه مهمتر از کمیت آن است. لذا با برگزاری جلسات مصاحبه حضوری و تخصصی، داوطلبان باکیفیت علمی بالاتر را انتخاب و به بخش ثبت نام دانشجویی معرفی شدند. 

وی با بیان اینکه رشته روزنامه نگاری در مقطع کارشناسی تدریس می شود، ابراز امیدواری کرد که در سالهای آتی فارغ التحصیلان بسیار کارآمدی از دانشگاه صدا و سیما به رسانه ملی وارد خواهند شد.

امتیاز شما

نظر شما
کد بالا را وارد کنید:
نظر های بازدیدکنندگان
آخرین اخبار
 به گزارش روابط عمومی دانشگاه صدا و سیما نشست ها و کارگاه‌های دانشگاهی سی و هفتمین جشنواره جهانی فیلم فجر در دانشگاه صدا و سیما برگزار خواهد شد.
-1
نشست تخصصی رسانه و بحران با محوریت بررسی عملکرد رسانه در حادثه سیل نوروز ۹۸ در دانشگاه صدا و سیما برگزار شد.
-1
به گزارش روابط عمومی دانشگاه صدا و سیما در آخرین هفته اسفند ماه ۹۷ با پیگیری‌های صورت گرفته از سوی دانشکده‌های ارتباطات و دین و رسانه دانشگاه صدا و سیما، برنامه...
-1
نشریه علمی - ترویجی «مطالعات بینا رشته‌ای ارتباطات و رسانه» وابسته به دانشگاه صدا و سیما که دو شماره نخست آن برای تایید اعتبار به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ا...
-1
هشتاد درصد دانش آموختگان دانشگاه صداوسیما جذب شده اند
-1
کلیه حقوق این سایت متعلق به دانشگاه صدا و سیما می باشد .